פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, השתתף ב"פסטיבל החדשנות" שיזם נשיא הודו

22 ביוני 2017

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה, השתתף ב"פסטיבל החדשנות" שהתקיים בהודו במהלך חודש מרץ. "פסטיבל החדשנות" הפגיש בין מרכזי חדשנות מאוניברסיטאות בהודו וברחבי העולם, יזמים, סטודנטים וחתני פרס נובל. כמו כן, מבין מאות המשתתפים בפסטיבל, עשרות הגיעו  ממדינות כגון; ארצות הברית, בריטניה, סינגפור, אוסטרליה, פינלנד, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קנדה וסין. הבינתחומי הרצליה היה המוסד להשכלה גבוהה היחיד מישראל שהשתתף בפסטיבל.

הפסטיבל נערך ביוזמתו של נשיא הודו, פרנב מוקהרג'י, בשיתוף הקרן ההודית לחדשנות לאומית. מטרת הפסטיבל הינה לפתח את החדשנות בהודו ולקדם יזמים במטרה לסייע בהתמודדות עם האתגרים עימם מתמודדת האוכלוסיה ההודית. כמו גם, ללמוד מהידע שצברו המדינות המשתתפות ובאמצעותו לקדם את מעמדה של הודו.
במהלך הפסטיבל התקיימו, בין היתר, קבוצות דיון על מודלים של האצה עבור סטארט-אפים חדשניים; פיתוח חדשנות ומיומנות; תמריצים לחדשנות במדיניות ציבורית; חידושים לשם שינוי חברתי בקנה מידה נרחב; ועוד.
במהלך האירוע פרופ' רייכמן שימש כיו"ר משותף של שולחן עגול בנושא "חדשנות ופיתוח מיומנויות" ונשא נאום שעסק בנושא. ד"ר אריק זימרמן, ראש רשות המחקר ויחסים אקדמיים בינלאומיים בבינתחומי הרצליה, נכח גם הוא בפסטיבל והשתתף בפאנל בנושא "מינוף מדע, טכנולוגיה וחדשנות: פיתוח מערכת אקולוגית כוללת". בהמשך, פרופ' רייכמן וד"ר זימרמן קיימו פרזנטציה במהלך דיון בנושא "השראה לחדשנות: מפגש עם אקדמאים, חממות טכנולוגיה עסקית וקצינים בכירים מהודו ומהעולם".